Trendsetter – kim jest i kto sprawdzi się w tym zawodzie?

Trendsetter

Szukasz sposobu na wyrażenie swojej kreatywności i wyróżnienie się z tłumu? Chcesz mieć wpływ na świat? Trendsetter kreuje trendy, a także skutecznie przewiduje co będzie modne w przyszłości. Aby zaistnieć w tym zawodzie, trzeba posiadać pewien zestaw umiejętności, a także szeroką wiedzę na temat aktualnych trendów. W artykule znajdziesz informacji kim jest trendsetter i kto może nim zostać. Znajdziesz również zestaw cech charakteryzujących ludzi najlepiej nadających się do tej roli.

Kim jest trendsetter?

Trendsetter to osoba, która wyznacza nowy trend lub styl, za którym podążają inni. Posiada wrodzone wyczucie „gorących tematów” oraz przyciąga uwagę oryginalnym stylem. Trendsetterzy nieustannie szukają sposobów na przesuwanie granic i kwestionowanie obecnych norm. W gruncie rzeczy są to osoby zmieniające reguły grym które kształtują sposób, w jaki ludzie myślą, czują i patrzą na daną rzecz.

Trendsetter – zawód XXI wieku?

Trendsetterzy są obecni w takiej czy innej formie od czasów starożytnych. Od czasów, gdy członkowie rodzin królewskich wyznaczali trendy w modzie i wystroju wnętrz, po pracowników fizycznych z czasów rewolucji przemysłowej, którzy wyznaczali nowe standardy jakości produkcji i etycznych praktyk pracy. Trendsetterzy są wszędzie, bez względu na wykonywany zawód czy pozycję społeczną.

Nawet specjaliści, tacy jak liderzy polityczni i korporacyjni, również często stają się trendsetterami, kształtując swoimi pomysłami ruchy społeczne i gospodarcze. Niektóre trendy mogą pojawiać się i przemijać szybko, ale inne mogą pozostać na lata – a nawet na wieki – definiując wspólne wartości i kulturę. Niezależnie od zawodu i epoki, nie ulega wątpliwości, że wyznaczanie trendów zawsze odgrywało ważną rolę w naszym życiu.

Modne stylizacje oversize

Zawód trendsetter – na czym polega ta praca?

Trendsetter jest odpowiedzialny za wyszukiwanie oraz przewidywanie trendów, a następnie tworzenie alternatywnych iteracji lub spinów. Często korzystają z inspiracji znalezionych w szerszym obszarze kultury popularnej, takich jak muzyka, film, sztuka i literatura, a nawet interpretują bieżące wydarzenia, aby stworzyć coś oryginalnego.

Do obowiązków trendsettera należy:

  • monitorowanie branżowych trendów oraz produktów,
  • budowanie relacji z konsumentami,
  • aktywne uczestniczenie w ważnych wydarzenia z branży,
  • dbanie o wizerunek marki (przykładowo we współpracy jako ambasador).

Bycie trendsetterem to praca pochłaniająca wiele energii, ale kiedy przychodzi co do czego, chodzi po prostu o pobudzenie swojej kreatywności i analityczny umysł.

Cechy, które powinien posiadać trendsetter

Aby osiągnąć sukces jako trendsetter poza ciężką pracą oraz znajomością danej branży przydaje się również zestaw kilku cech.

  • Jest charyzmatyczny i ma silną osobowość. Potrafi przyciągać uwagę i wpływać na innych swoimi słowami i czynami.
  • Myśli kreatywnie i nieszablonowo. Zawsze wpada na nowe pomysły i znajduje innowacyjne sposoby na wykonanie zadań.
  • Jest ambitny i zawsze stara się być najlepszy w czymkolwiek co robi. Ciągle wyznacza nowe cele i stawia na rozwój niezbędny do osiągania kolejnych poziomów sukcesu.
  • Czuje się pewnie przed obiektywem. Posiada dobrą prezencję, dykcję oraz stwarza zainteresowanie swoją naturalnością.
  • Potrafi ciekawie opowiadać tworząc angażujące treści dla swoich odbiorców.
  • Umiejętnie organizuje swój czas.
  • Jest pewny siebie i wie, czego chce. Nie boi się być inny i wyróżniać z tłumu.
  • Potrafi wyjść poza sztywne ramy i przewidywać przyszłe zachowania na podstawie danych oraz intuicji.
  • Dba o swój wygląd i promuje dobre wartości swoim przykładem.

Jak zostać trendsetterem w branży modowej?

Masz ambicje, aby do odcisnąć swój ślad w świecie mody? Jeśli tak przyda Ci się kilka praktyczny wskazówek, które pomogą Ci osiągnąć ten cel. Zostanie trendsetterem w branży modowej wymaga ciężkiej pracy, poświęcenia i znajomości aktualnych trendów. Jednak jeśli dobrze to robisz masz szansę, żeby być jedną z osób, która kreuje obecne trendy.

Jak zostać trendseterem

1. Naucz się pewności co do swoich stylizacji

Pierwszym krokiem jest zaufanie swoim wyborom odzieżowym. Nie pozwól, aby ktokolwiek mówił Ci, co masz nosić. Zamiast tego wyraź swój własny, niepowtarzalny styl. Nie oznacza to, że nie możesz czerpać inspiracji od innych, po prostu oznacza to, że Twój strój powinien odzwierciedlać to, kim jesteś jako jednostka.

2. Świadomość trendów w otoczeniu

Jeśli chodzi o wyznaczanie trendów, ważne jest, aby zwracać uwagę na to, co dzieje się wokół Ciebie. Pomyśl o najnowszych trendach w magazynach i na stronach internetowych poświęconych modzie, a także o tym, co noszą ludzie w Twoim mieście. Będąc na bieżąco z nowinkami i trendami w modzie, możesz zorientować się, czym interesują się ludzie i w jakim kierunku będą podążać ich wybory modowe.

3. Bierz aktywny udział w wydarzeniach modowych

Ważne jest również, aby pozostać w kontakcie z samą branżą. Bierz udział w pokazach mody i regularnie czytaj magazyny, aby wiedzieć, czym projektanci planują zaskoczyć konsumentów. Robiąc to, będziesz w stanie wybrać elementy, które będą popularne, zanim jeszcze trafią na rynek! W ten sposób, gdy wszyscy inni zaczną je nosić, możesz powiedzieć „Wiedziałam/em o tym miesiące temu!”.

4. Wykorzystaj Internet

Internet może być nieocenionym narzędziem, jeśli chodzi o bycie trendsetterem. Strony mediów społecznościowych, takie jak Instagram, TikTok i Pinterest, to świetne miejsca na znalezienie nowych pomysłów i podążanie za aktualnymi trendami. Możesz nawet wykorzystać te platformy jako sposób na dzielenie się swoim osobistym stylem z innymi, którzy uznają go za inspirujący! W ten sposób zbierzesz grono fanów, które istotnie wpływa na wartość rynkową w tym zawodzie.

5. Stwórz swój niepowtarzalny styl

Jeśli chodzi o bycie trendsetterem, ważne jest, aby pamiętać, że nie ma sztywnych reguł. Nie bój się łamać zasad dress code’u i stwórz swój własny styl. Eksperymentuj z różnymi kolorami, fakturami, wzorami i sylwetkami, aż znajdziesz coś, co będzie dla Ciebie odpowiednie. Tak właśnie powstają trendsetterzy!

6. Przekraczaj granicę z wyczuciem

Łatwo jest dać się ponieść, gdy tworzysz swój własny, niepowtarzalny styl, ale pamiętaj, aby nie posunąć się za daleko! Nie chcesz w końcu wyglądać jak klaun, zamiast tego skup się na znalezieniu równowagi pomiędzy wyróżnianiem się z tłumu, a nie popadaniem w przesadę. Mieszaj i dopasowuj różne elementy ze swojej garderoby, aż znajdziesz coś, co wygląda dobrze i wyraża to, kim jesteś jako jednostka.

Elegancka stylizacja w nietypowym połączeniu

Influencer a trendsetter – jakie są różnice?

Terminy „influencer” i „trendsetter” są często używane zamiennie, jednak ich znaczenia w rzeczywistości różnią się dość znacznie. Trendsetterzy przejmują inicjatywę we wprowadzaniu nowych pomysłów i stylów na świecie, wyznaczając standardy, które inni mogą naśladować.

Influencerzy natomiast, mają szerokie grono zwolenników na platformach społecznościowych. Podczas, gdy mogą być postrzegani jako osoby wyznaczające trendy przez osoby spoza ich kręgu, te dwa terminy reprezentują dwie różne role. Influencerzy zazwyczaj wykorzystują modne tematy, które wspierają lub promują.

Osoba wyznaczająca trendy to ktoś, kto ma przynajmniej pewną kontrolę nad tym, o czym ludzie rozmawiają. Influencer nie ma pełnej kontroli ani mocy decyzyjnej, ale raczej jest w stanie wpływać na podejmowanie decyzji przez innych. W ten sposób pomaga rozpowszechniać trendy, które są definiowane przez osoby cieszące się autorytetem w danej branży.

Brak komentarzy

Odpowiedz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.